Mijn lijst met blogs

maandag 25 maart 2013

#ding 8 wat is jouw visie op web 2.0

Ding 8 dat eigenlijk geen ding is, is misschien nog wel het meest lastige en discutabele ding van de 23. Wat doen wij als bibliotheek organisatie met alle kennis die we met deze cursus aan het vergaren zijn? De bibliotheek van oudsher het centrum waar alle informatie te vinden is, kan natuurlijk niet achterblijven met het wereldwijd maken van info op de snelste en meest aktuele manier. Wat gaat de bibliotheek doen met een blog als dit er zou zijn? Snelle en korte info via Twitter en Facebook zou moeten kunnen. Brigitte gebruikt Facebook al om info aan jongeren te verspreiden over het lenen van games. Als je deze doelgroep wilt bereiken moet je wel zo communiceren. Twitter ken ik nog niet, binnenkort kan ik ook hierover meepraten. Wat ik zelf vooral ervaar met deze cursus is dat er oneindig veel mogelijk is op het gebied van communicatie, waar het tenslotte toch allemaal om draait. Ook voel ik me steeds meer een nitwit, hoe meer ik leer, hoe meer ik besef wat ik niet weet. Al met al vind ik het zelf heel leuk om de 23 dingen onder de knie te krijgen.

2 opmerkingen:

  1. Je hebt gelijk, in de veranderde informatie samenleving is het belangrijk om te weten waar je klanten zich bevinden. Of je jongeren nu (nog) bereikt via Facebook, dat valt nog te bezien. Jongeren verhuizen van social network zodra ouders er ook gebruik van beginnen te maken ;-) Best wel logisch denk ik.

    Belangrijk is om te beseffen dat de bibliotheek een grote rol kan spelen in deze verandere samenleving, waarbij kinderen steeds eerder voor een grote hoeveelheid informatie komen te staan en dit zullen moeten leren te ordenen en waarderen. Als bibliotheek ben je in mijn idee daar de aangewezen organisatie voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen