Mijn lijst met blogs

zondag 9 juni 2013

#Ding 23 evaluatie

In ding 23 kunnen we onze ervaringen met 23 dingen evalueren:
als ik terugkijk op de 5 maanden dat ik hiermee bezig ben geweest,  vind ik dat ik heel veel heb gelezen en geleerd van sociale media en de toepassingen voor de bibliotheken. ik heb er mijn facabook pagina aan over gehouden en ben toch wel nieuwsgierig wat "mijn vrienden" allemaal te vertellen hebben en kijk daarom regelmatig op deze site.
Wij als bibliotheekmedewerkers zijn nu allen op de hoogte van de web 2.0 toepassingen. Hoe zit het met de houdbaarheidsdatum? Lopen we over een paar maanden niet alweer achter als we het niet bijhouden? Om goed op de hoogte te blijven en om dingen toe te passen zal er geïnvesteerd moeten worden en  zullen er keuzes gemaakt moeten worden.
Mijn favorieten (ik val in herhaling) zijn:
werken met Google Drive, ideaal is het om met meerdere mensen tegelijk aan 1 document te werken d.m.v. de i-cloud.
Facebook en Twitter op onze website, actief de klanten betrekken bij onze bibliotheek.
Met de Social Media Caster in de bibliotheek onze producten verbinden met sociale media. Volgens mij zou dit een goede publiekstrekker kunnen zijn.
Symbaloo toepassen op de bureaubladen van onze balies.
D.m.v. Picasa onze foto's van activiteiten showen op de website.
Issuu voor presentatie van onze folders; aanbod voor het onderwijs.
Wat ik vooral belangrijk vind is ons publiek goede voorlichting geven over sociale media en de manier waarop men hiermee om moet gaan. Hier ligt nog veel terrein te winnen voor de bibliotheek, een zinvolle uitbreiding van onze taak als informatieverstrekker. Hiervoor zouden er meer mediacoaches opgeleid moeten worden.
As donderdag is de afsluitingsbijeenkomst en kunnen we er samen over praten, ik ben blij dat ik binnen de geplande termijn klaar ben en erbij kan zijn.

3 opmerkingen:

  1. Nou Greetje gefeliciteerd. Het is volbracht. Het was een drukke tijd, nu weer aandacht voor andere dingen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd!
    We gaan het morgen uitgebreid hebben over alle ideeen die jullie bedacht en verzameld hebben.

    BeantwoordenVerwijderen