Mijn lijst met blogs

maandag 13 mei 2013

# Ding 16 Content Curation

Veel leeswerk weer bij dit ding. Wel interessant. Vooral interessant, omdat er zo'n overflow aan informatie op iedereen afkomt, dat het mijns inziens heel belangrijk is de goede informatie te schiften van de minder goede. Maar dat is niet waar het in dit ding om gaat. Voor prive doeleinden is het heel leuk en zinvol om info te verzamelen zoals het filmpje over de gitaarliefhebber laat zien.
De content curation overzichten van zowel Jan de Waal (uit 2011!) als van Robbert van de Heuvel vind ik heel duidelijk en zoals het zo gedaan wordt zou het voor de bibliotheek heel veel nut hebben informatie te verzamelen en te delen.
De scoop.it voorbeelden van Trudy Raymakers vind ik goed en duidelijk. 
Wat de paper.li van de bibliotheek Enschede toevoegt, is mij een raadsel. Een soort Startpagina, maar dan rommelig.
Voor de bibliotheek zou een content curator van grote waarde kunnen zijn en volgens mij is het nog niet zo'n verkeerde gedachte dat wij over een tijdje (!) met behulp van content curation tools onze informatie bij elkaar zoeken en delen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten