Mijn lijst met blogs

maandag 20 mei 2013

#Ding 18 LibraryThing

LibraryThing: je eigen boekenkast in kaart brengen, catalogiseren en rubriceren. En  wat is er voor bibliothecarissen nou leuker dan praten (in dit geval schrijven) over boeken en ervaringen uitwisselen.
In Librarything de discussiepagina bekeken, veel leeswerk gedaan, doorzoeken van boeken heb ik gedaan.
Ingelogd in de testpagina van 23 dingen. Zo heb ik natuurlijk niet mijn eigen favoriete titels tevoorschijn getoverd, maar een verzameling van titels. Wel heb ik titels toegevoegd.
Persoonlijk vind ik het fijner om gewoon in gesprek te gaan met mensen om over boeken te praten en titels aan te bevelen. Dit doe ik natuurlijk al met veel plezier als ik in de frontoffice werk.
 Ik vind onze eigen  website er nu mooi uitzien met de voortbewegende titels in beeld.
Het zou een waardevolle toevoeging zijn op onze website om een forum te plaatsen, waarop leden en natuurlijk ook niet-leden over boeken kunnen discussieren en titels kunnen beoordelen door deze een cijfer te geven. Verwijzingen naar aanbevolen titels zou een goede aanvulling zijn.

1 opmerking:

  1. Dit is al enigzins mogelijk in BicatWise op de website. Je kunt je mening over een boek daar achter laten bij het betreffende boek.

    BeantwoordenVerwijderen